zaterdag 12 november 2016

Tevreden...


Eindelijk tevreden met 
De Heide Carousel...


Zo zag het er eerst uit...
Zien jullie het verschil...
Ja de tweede deel was enorm wijd...
Maar er was nog iets waar ik mij enorm aan stoorde...
De beige en bruine rand...
Had bruin en beige geprobeerd in rand 3
en bijna alle blokken gemaakt en toen weer uitgehaald...
Omdat ik toch niet tevreden was...
Heb ik een kunstgreep uitgehaald...


Het midden eruit geknipt...
en NIET de vijf rondes uitgehaald...


Het midden...
daar was niets mee mis, daaraan kon ik gewoon verder haken...

Ben begonnen met een kleinere naald...
Daarna zoveel meer stokjes in het rond gehaakt zodat ik 
twee rondes kon laten vervallen...
De volgende ronde gewoon gehaakt en de volgende ronde
stokjes en gelijk vastgehaakt aan de eerste paarse ronde...
Zo heb ik het patroon met twee rondes verkleind
wat een strakker resultaat geeft...
en ik was gelijk de beige en bruin kleur kwijt...


Zo zag het werk er aan de achterkant uit na
 het nieuwe deel vastgehaakt te hebben...
Hier zie je dat ik toen pas de oude draad heb losgetrokken!
Dit heeft als voordeel dat je geen steek laat vallen...


Zo ben ik tevreden!
Nu nog de rand en dinsdag het laatste randje!

Fijne dag,
groetjes van Marijke

1 opmerking:

  1. Prachtig Marijke, goede oplossing ook.
    Elke keer als ik je haakwerk zie ben ik een beetje jaloers.
    Ik hoop dat ik over een tijdje de fijne motoriek weer terug heb in mijn handen en zelf weer kan haken.
    Voorlopig kijk ik wel naar dit mooie haakwerk!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!