donderdag 9 juni 2016

NIEUW blog en NIEUW de Colourwash-Granny-Blanket...

 Welkom op mijn haakblog!
Waarom een nieuw haakcreatief blog???
Had graag mijn quiltcrea adres verandert...
in Marijke's crea
maar helaas dat gaat niet...
Daarom nu maar echt een scheiding
tussen quilten en haken...
Haakwerken die op quiltcrea stonden
zijn nu hier verzameld...
Zou het heel leuk vinden
als je haakwerk leuk vindt
dit vanaf nu op dit blog te gaan bekijken...
Want... ik VERWIJDER
al het haakwerk van www.quiltcrea.blogspot.nl
Marijke's crea

Niet getreurd hoor want alles...
 is hier verzameld
en...
krijgt er nu al een nieuw haakwerk bij...
Het is een nieuw patroon een soort CAL van 
 colourwash-granny-blanket
Een heerlijk patroon
 kan het al bijna zonder naar te kijken...
 klein en fijn, makkelijk mee te nemen naar
 een bee of in de tuin en...en..en. eindeloos dus...

Vind alleen de volledige naam een tikkie te lang...
dus noem ik deze granny deken???
......
Wie weet er één woord voor deze deken???

Ze groeit onder mijn handen
want ze wordt al hakend
met een ander blokje verbonden door
 voordat je de laatste zijkant stokjes rand gaat haken...
in de hoek van het andere blok in te steken en
draad omslaan met een halve vaste verbinden
dan drie stokjes haken en weer insteken in het andere blok
en weer met een halve vaste verbinden enz.
Het enige nadeel van dit systeem is... dat je
alle blokjes niet af kunt haken en dan spelen met de blokken...
Nu moet je meer de bol erbij houden denken die staat leuk
en dan daaraan haken...
Maar zeker een groot voordeel
op het laatst géén saai aan elkaar haken...

Graag tot een volgende keer,
leuk dat je op dit blog hebt gekeken.
Ga je mij volgen?
 Bovenaan dit blog kun je de blauwe volgbalk vinden.

Fijne dag,
groetjes van Marijke

6 opmerkingen:

  1. Nou, ik ga met je mee hoor! Wat een goed idee om al je haakwerk te bundelen op één blog.
    En bij die deken die je aan het haken bent kan ik nu alleen nog maar aan de zee denken :) Komen er nog andere kleuren bij?

    Fijne avond!
    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je me gaat volgen op haakcreatief dank je wel, je vroeg komen er nog andere kleuren bij...
    Ja heel leuk het loopt langzaam over naar andere kleuren ga maar naar http://attic24.typepad.com/weblog/2016/06/colourwash-granny-blanket-the-beginning.html
    dan kan je alle kleuren bewonderen en vind dit een heerlijk patroon bij de televisie haakt onderwijl weg hihi!
    grt M

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou, daar ben ik, Hoor!!! Wat een leuk ingericht blog! En die Mandela.........wow, wat knap!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ben ik dan, erg leuk een blog met alleen haakwerk.
    En weer een nieuw haakwerk.......met hoeveel verschillende projecten ben je bezig?
    Heel leuk om dit ook te zien groeien.
    Fijn weekend.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben er hoor en ga zeker kijken wat je allemaal gaat haken, ziet er prachtig uit. Groeten Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke kleurenpracht tref ik hier aan op je nieuwe blog.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!