dinsdag 7 juni 2016

Frida Kahlo

 365 steken op een rij...
Vormen samen de lange kant van de vijver...
De bladeren gaan de golven verbinden op de hoeken...

Over vijver gesproken...
Vanmorgen dreef er iets op het water...
 Niet de beste foto's want ze zijn door het raam heen genomen...
toen ik de deur open deed... plons waren ze weg...
Zien jullie ze zitten?

Waar ik ook vreselijk over zit te miepen...
Frieda's Flowers...
Vind het een mooi patroon...

Maar het verhaal 
 van deze enorm sterke vrouw...
die grote tegenslagen heeft gehad...
heeft mij in mijn hart geraakt..

Ze was een gehandicapte
Mexicaanse kleurrijke kunstschilder...
Werd vaak door haarzelf
en door anderen vaak afgebeeld
met bloemen rondom haar en
bloemen in het haar...
deze foto van pinterest
zegt voor mij veel...

Wil je haar levensverhaal lezen?
Klik dan op de link hieronder
Zo'n sterke vrouw ken ik ook
onze dochter
waar ik enorm respect voor heb
die ondanks haar 
ongeneeslijke voortschrijdende spierziekte
zichzelf door het leven worstelt!

De kleuren van de schilderijen van Frida
geven mij inspirerende energie
die leven geven
 aan een somber grijs...

Jullie weten het onderhand wel hè...
kan het niet laten...
wil van alles zo maken dat het bij mij gaat passen...
Vind het een prachtig patroon...
behalve de grote effen vlakken...
en ook de kleuren doen het niet voor mij...

En waar ik nou over zit te miepen is...
Heb nog zoveel over van de waterlelievijver...
zal ik de deken maken
 met de kleuren die nu in mijn huis passen???

Of...

 Zal ik helemaal uit mijn dak gaan
en kleuren gebruiken uit Frida's kleurenpalet...
omdat die de
inspirerende levende energie geven aan somber grijs...

Ben er nog niet uit Help!!!

fijne dag,
groetjes van Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!