dinsdag 7 juni 2016

Bobbeldeken...

Nu de gehaakte randjesdeken af is...
Miste ik toch het haken...
Daarom ben ik aan de bobbelhaakdeken begonnen.
Een heel simpel patroon 
weet niet meer waar ik het vandaan heb...
Het was in het Engels...
Eén toer stokjes...
Eén toer drie (of vijf verspringend) vasten en een bobbel van 
++*draad omslaan insteken draad omslaan door 1,
 draad omslaan door 2*
tussen * * 5x dan heb je 6 steken op je naald...
draad omslaan door alle steken,
draad omslaan door 1 vasthaken..
dan weer 3 vasten ++ en
het geheel ++ ++ herhalen tot het eind.
Dan wissel je van kleur en laat je de bobbel verspringen...
Het patroon vraagt wel wat draadlengte...
Ik gebruik acryl van de Wibra van 1 euro
 en de mooie kleuren van het welbekende 
Stylecraft wat iets dunner is...
daarom maak ik de bobbel met dit garen 7 op de naald dik!

Fijne dag,
groetjes van Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!